Toinen monia kiinnostanut aihe on hääpäivän aikataulu, joten ajattelin tänään jakaa teille meidän koko päivän aikataulun ja kertoa siitä vähän lisää! Aikataulun suunnitteleminen tuntui ainakin meistä vähän haastavalta, mutta onneksi niin palveluntarjoajilta, kuin hääbloggaajakollegoiltakin sai siihen tukea ja hyviä vinkkejä.
Vieraita varten painatettiin pöytiin kaksipuoleiset menu- ja ohjelmakortit ja niihin laitettiin tärkeimpien ohjelmanumeroiden suuntaa antavat kellonajat. Kaasoille, bestmaneille ja palveluntarjoajille tulostettiin lisäksi ihan paperiversioina tarkemmat aikataulut, joihin oli listattu koko päivän kulku ”noin” kellonaikoineen.
Meidän ihanat ohjelmakortit oli Pastelligrafian käsialaa, painatus hoidettiin painotalo Picasetillä! |
06:00 Herätys
07:00 Siirtyminen Turun keskustaan hääkampaukseen
07:30-09:00 Hääkampaus
09:00-10:45 Häämeikki sekä kaasojen ja äitini kampaukset
11:45-13:00 First look- ja potrettikuvaukset
14:00 Vihkiminen
14:30 Bussikuljetus juhlapaikalle
14:50 Vieraat saapuvat juhlapaikalle
15:15 Hääpari saapuu juhlapaikalle
15:20 Alkumaljat ja tervetulosanat
15:30 Tutustumisleikki
15:45 Buffet-ruokailu
17:15 Ryhmäkuvien ottaminen juhlapaikan pihamaalla
18:00 Kahoot-visa
18:45 Hääkakku ja kahvit + puheet
20:30 Hääparin tanssi ja bändin ensimmäinen setti
21:15 – 21:45 Bändin tauko, heitetään jotain
21:45 – 22:30 Bändin 2. setti
22:30 – 23:00 Bändin tauko, yöpala tarjolle
23:00 – 23:45 Bändin 3. setti
23:45 – > Bileet Spotifyn tahdissa
03:00 mennessä Juhlat päättyvät, poistuminen juhlapaikalta
Aamupäivän aikataulu meillä oli suhteellisen tiukka, sillä halusimme käydä ottamassa potrettikuvat jo ennen vihkimistä. Näin jälkikäteen sanoisinkin, että jos haluatte käydä kuvaamassa ennen vihkimistä, kannattaa ennemmin varata vihkiminen vasta klo 15 alkaen. Jos taas vihkimisen jälkeen, toimii myös klo 13 tai 14 varmasti hyvin!
Ehdimme kuitenkin ottaa paljon erilaisia potrettikuvia ja sanoisinkin, että niihin kannattaa varata 1-1,5 tuntia. Toinen väli, jossa meinasi tulla hiukan kiire, oli siirtymisemme kirkolle kuvausten jälkeen, sillä tavaroiden lastaamisessa autoon toisen kaasoni luona meni kuitenkin oma aikansa ja samaan aikaan kaaso vielä ompeli Tuomaksen housuista irronneen napin takaisin :D Ehdittiin kuiten kirkolle noin varttia ennen vihkimisen alkua, mutta suosittelen ehkä kyllä tähtäämään jo puolisen tunnia aiemmin, niin ehtii hetken hengähtääkin!
Itse hääjuhlan aikataulu sujui meillä tosi hyvin! Ruokailuun ja astioiden pois keräämiseen olimme alunperin varanneet 2 tuntia, mutta siihen kului oikeasti huomattavasti vähemmän aikaa, joten päätimme häätiimin ehdotuksesta siirtää Kahoot-visan pidettäväksi jo ennen kakkukahveja. Se oli tosi hyvä päätös, sillä tuohon kohtaan ei tullut liian pitkää väliä ilman yhteistä ohjelmaa ja toisaalta taas kahvien jälkeen vapautui lisää vapaata aikaa hengailuun ennen bändin aloitusta. Monissa juhlissa on nimittäin huomannut, että mitä myöhemmäksi ilta etenee, sitä enemmän vieraat jo nauttivat ihan vapaasta oleskelusta ja bailaamisesta.
Bändin settien väliin olimme sopineet puolen tunnin tauot, mikä toimi itseasiassa todella hyvin. Puolessa tunnissa ehdittiin toteuttaa ekalla tauolla heittelyohjelma ja porukka ehti myös käydä hyvin vessassa, hakemassa juotavaa ja ulkona viilentymässä. Toisella bändin tauolla tuli tarjolle yöpala ja kaikki ehtivät sen aika hyvin puolessa tunnissa jo nautiskellakin. Vähän mietittiin, että iskeekö porukalle väsymys sitten yöpalan jälkeen, mutta ainakaan meidän häissä ei kyllä tällaisesta ollut mitään viitteitä - bändin viimeinenkin setti bailattiin aivan täysillä!
Juhlapaikaltamme, Hintsan Vintiltä, piti poistua 03:00 mennessä ja me emme olleet etukäteen tehneet mitään päätöstä siitä, monelta itse haluaisimme siirtyä hotellille - päätimme mennä ihan fiiliksen mukaan. Toinen bestman ja hänen vaimonsa olivat lupautuneet olemaan paikalla loppuun asti ja huolehtimaan tilan tyhjäksi ja ovet lukkoon. Noh, lopultahan kävi niin, että emme olisi halunneet poistua omista juhlistamme laisinkaan - meillä oli niin hauskaa! Me ja viimeiset vieraat poistuimme siis paikalta tasan 02:59 :D
Aikataulun suunnittelemisen osalta paras vinkkini on ehkä jättää siihen pientä joustovaraa ja infota häätiimiä siitä - esimerkiksi, että joku ohjelmanumero voidaan tarvittaessa tiputtaa kokonaan pois tai siirtää toiseen kohtaan. Sellaiset ohjelmanumerot, joissa kaikki vieraat tyypillisesti haluavat vielä olla mukana (esimerkiksi kakkukahvit ja hääparin tanssi) kannattaa ajoittaa alkuiltaan. Meidän juhlissa valtaosa vieraista viihtyi yli puoleen yöhön, eli bändin viimeisen setin loppuun saakka.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti