perjantai 29. toukokuuta 2020

Mitä pitäisi muistaa kysyä juhlapaikalta?

Olemme tulevana sunnuntaina menossa katsomaan ensimmäistä mahdollista hääjuhlapaikkaa. Minä rakastan erilaisia to do- ja muistilistoja, joten olen koonnut meille listaa asioista, jotka pitää muistaa kysyä juhlapaikkaan liittyen. Toki osan tiedoista olemme löytäneet jo tilojen nettisivuiltakin, mutta silti koen parhaimmaksi varmistaa myös ne vielä henkilökunnalta. Oma ajatukseni oli, että listaisin jokaisesta tilavaihtoehdosta samat asiat exceliin, niin tilojen vertailu on helpompaa. Ajattelin pistää meidän listan jakoon, jos siitä olisi apua myös muiden juhlajärjestelyissä!




Saako tilaan tuoda oman cateringin? Entä omat juomat?

Kuinka paljon etukäteen tilaan voi tehdä varauksen? Mitä kautta varauksen tekeminen onnistuu?

Onko paikassa varausmaksu ja jos on niin milloin se tulee maksaa? Jos varauksen joutuisi siirtämään, niin onnistuuko se samalla varausmaksulla?

Mitä tilan vuokraaminen maksaa ja milloin maksu tulee suorittaa?

Mitä tilan vuokraan sisältyy? Mitä voi halutessaan ostaa lisämaksusta? 
  • Vuokra-aika (milloin ja mihin aikaan tilan saa käyttöön, milloin se tulee luovuttaa)
  • Äänentoisto
  • Valaistus
  • Kalusteet ja pöytäliinat
  • Siivous
  • Henkilökunta

Millaiset peruutusehdot ovat?

Mikä on tilan maksimi vierasmäärä (istuen)? Millaisia pöytäjärjestyksiä tilaan on mahdollista asetella?

Onko äänenvoimakkuuden suhteen rajoituksia?

Kuinka myöhään tilassa saa juhlia?

Onko tila esteetön?

Millainen koristelu on sallittua (esimerkiksi harsokankaiden tai valojen kiinnitys)?

Saako tilassa polttaa oikeita kynttilöitä?

Millaiset pysäköintimahdollisuudet ovat?

Pääseekö paikkaan julkisilla kulkuneuvoilla?

Mitä kautta yhteydenpito tilojen vuokraajaan onnistuu parhaiten?

Onko juhlapaikalla yhteistyökumppaneita, joita voivat suositella (esimerkiksi catering, bändi)?

 ♥ ♥ ♥


Tuleeko teillä mieleen jotain tärkeitä asioita, mitä tästä vielä puuttuu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti